2008. június 16., hétfő

Hány vevőt kell meggyőznünk?

A múlt héten meccset szerettünk volna nézni Csíkszeredában és beugrottunk az EB Parkba, amivel kapcsolatos reklámokba botlunk úton útfélen. A beígért 3x3as kivetítők meg is voltak, csak a fényviszonyok miatt nem látszott rajtuk semmi, így pár perc búslakodás után kerestünk egy másik helyet.
Megérné-e venni 2 TV-t azért, hogy ha nem megfelelőek a fényviszonyok, akkor is látható legyen a meccs? Illetve úgy is feltehetném a kérdést, hogy hány vevővel több kell jöjjön, hogy megérje ez a befektetés?
Két TV, megfelelő átmérővel 4500 RON-ba kerül, ezt a pénzt kell fedezzük a vevőink vásárlásaiból.
Azt feltételezve, hogy egy 5 fős társaság átlagosan egy alkalommal megiszik 7 sört, 3 üdítőt, 7 miccset, 3 popcorn-t és 5 mogyorót. A sör legyen átlagban 3,5 lej, az üdítő 3 lej, a miccs 1,5 lej, a popcorn 5 lej és a mogyoró 5 lej, így összesen fizetnek 84 lejt. Feltételezzük, hogy a sörön 50%, az üdítőn 70%, a miccsen, a popcornon és a mogyorón 100% fedezet van, így az összes fedezet 37 lej.
Összesen 4500 lej a befektetés, ha ez elosztjuk az 5 fős társaság fedezetével, azt kapjuk, hogy 121 ilyen társaság kell jöjjön, vagyis 605 ember, hogy megtérüljön a befektetésünk. Ha 20 nappal számolunk, akkor ez naponta 30 embert jelent.
Vagyis, ha 30 emberrel többet sikerül becsalogatni naponta, azzal hogy veszünk még két TV-t, akkor már az EB alatt megtérül a pénz, és még a TV-k is megmaradnak.

Nincsenek megjegyzések: