2008. június 16., hétfő

DOMO reloaded

Az előző bejegyzésünkből az derül ki, hogy egy elsőre kockázatosnak tűnő döntés nem biztos, hogy kockázatos. A kockázattól nem félni kell, hanem tudni kell azt kezelni. Az lesz sikeres, aki képes erre. Ha okosan bánunk a rendelkezésünkre álló számokkal és lehetőségekkel, akkor elérhetjük céljainkat.
Nem álltak rendelkezésemre belső adatok a számolásánál, de nem is az a fontos, hanem a gondolkodás, hogy még egy ilyen kampány is előre tervezhető, és szükséges is előre tervezni.
A vásárló szempontjából csak akkor csapda, ha amúgy nem vett volna TV-t, vagy nem ilyen értékű TV-t vett volna, ha nincs ez az akció. Ha az ajánlat hatására vett TV-t, akkor egy szerencsejátékba rángatták bele, hisz egy sport fogadónál is fogadhatott volna arra, hogy bejut Románia az elődöntőbe. Egy sportfogadás esetén befektet 1 lejt és kedvező esetben kap 8 lejt, kedvezőtlen esetben pedig 0-t. A DOMO akciójában befektet 1 lejt és kedvező esetben kap 2 lejt (visszakapja a pénzét és megtartja a TV-t), kedvezőtlen esetben is kap 1 lejt (megmarad a TV). Ha azt feltételezzük, hogy Romániának 1% esélye van bejutni az elődöntőbe, akkor a fogadás várható értéke 0,08 lej (0,01*8+0,99*0), míg a DOMO vásárlás várható értéke 1,01 (0,01*2+0,99*1). Ha 10% esélye van, akkor a fogadás várható értéke 0,8 (0,1*8+0,9*0), a DOMO vásárlásé 1,1 (0,1*2+0,9*1). Vagyis mégsem akkora hazárd játék, mint inkább egy reklám fogás a DOMO EB akciója.

Nincsenek megjegyzések: